Weeëg en onwel

Zo kan ik de blog beter gaan noemen.

Huize Muller/Vredeveld is deze winter niet zo gelukkig als vorig jaar. Op mn werk kreeg ik al door dat de buikgriep heerst. Vorig jaar hadden we daardoor een paar weken lang de helft van de kids om de beurt ziek. Maar Liam en Noëlle niet. Nu begon het vorige week donderdag. Noëlle was bij tante Dewi geweest en begon 's avonds te spugen, na 4 keer was ze klaar, en al gauw was ze up and running. Een dag later, Liam komt thuis (was ook bij Dewi geweest haha) en begon 's avonds laat ineens te spugen, en dat ging de hele nacht door.

Zaterdagmiddag was Noëlle weer de oude en ben ik met haar naar de kerstmarkt/cafe geweest. Een dag voor de advent word hier de grote kerstboom ontstoken en word het pepperkoekdorp onthuld. Toen we daarna thuis kwamen voelde Lex zich niet lekker, daar gaat nummer 3 dacht ik. Maar hij is zonder spugen de nacht doorgekomen en voelde zich zondag weer fit. In tegenstelling tot mij, en zondagmiddag was ik aan de beurt. Wat een nachtmerrie, heen en weer rennen naar de wc en dan niet weten of je moet hangen of zitten. Pffff. Heb enorm veel geslapen en maandagmiddag voelde ik me weer een beetje mens. Gisteren kindjes beide weer naar de barnehage, zie ik dat Noëlle een gekke uitslag heeft. Gisteravond zat ze er inmiddels helemaal onder, en vanochtend opgestaan met koorts. Voet, hand en mondziekte, joepie! Gelukkig nog geen blaren in haar mond, dus maar weer een dagje thuis en uitzieken.

Omdat ik nog maar 60% beter gemeld ben komt dit gewoon slecht uit, maar er valt helaas niks aan te doen.

Zoals de meesten op Facebook wel gelezen zullen hebben, moeten we nog 5 weken langer op Storm wachten. Hier kwam ik bijna per toeval achter, gelukkig nu en niet vlak van te voren! Nederland is namelijk zijn rabies-vrije status kwijt doordat er 2 pups zijn ingevoerd vanaf Bulgarije die die rabies hadden. Tjeerd plaatste een link op Facebook hierover en toen ben ik het gaan checken op de website van Mattilsynet en helaas geldt dit ook voor Noorwegen. Storm zou komen wanneer hij 10 weken oud is. Nu moet hij met 12 weken een inenting krijgen en dan nog 21 dagen wachten voordat hij mag vliegen. 3 februari is nu de nieuwe datum dat de kleine Beagle man ons gezin komt versterken.

Gelukkig woont Storm bij geweldige fokkers die hebben toegezegd Storm te houden totdat we hem kunnen halen. Daarnaast nemen ze hem ook mee naar puppycursus. Zijn zusje Bo word over 1,5 week opgehaald door haar nieuwe baasjes en zusje Djyma blijft bij Jan en Jenny wonen. Een roerige periode voor deze mensen, eerst de onzekerheid rondom Elfie, 3 pupjes, en dan afgelopen maandagavond hun lieve Denia in moeten laten slapen (www.beaglecountry.nl, dagboek).


Liam vatte het gelukkig op dat hij wat meer kruisjes moet zetten voordat Storm komt. Dat scheelt voor ons ook weer een beetje.

De afspraak in Førde Tinghus is gemaakt en een zaaltje is gereseveerd, dus ondertussen zijn ook de voorbereidingen voor de bruiloft in volle gang. Een kleine gezellige bruiloft in Noorwegen en een gezellige feestje in Nederland, we hebben er zin in!

De kerstkado's zijn grotendeels in huis, komend weekend ga ik de bol versieren, en verder gaan we gewoon genieten van deze december maand. De tijd vliegt voorbij!

Reacties

Populaire posts van deze blog

365 dagen

Bijna december