100% zomer

Het word weer eens tijd voor een berichtje vanaf deze kant. Ik blog misschien niet vaak, maar zodra ik er aan denk ik heb ik wel weer van alles te vertellen over de belevenissen hier.

We hebben midzomernacht gevierd in Nesbø, dat ligt aan het einde van de fjord. Een prachtige plek waar wij graag zijn.





 En natuurlijk Liam zijn 5e verjaardag! Man man wat gaan de jaren dan toch snel, van dat kleine punkertje naar zo'n flinke knul!


Behalve de kado's van papa en mama en opa Jan en tantes uit Assen, kwam er ook post uit Roden voor Liam, een grote verassing!




Noorwegen is zomers! Wat een mazzel hebben we dit jaar, tropische tempraturen en dan hebben de kids en ik ook nog eens vakantie. Dat betekend dus dat we regelmatig te verkoeling opzoeken. Meestal naar het bergmeer omdat we daar gewoon met de fiets heen kunnen. Ik heb inmiddels Lex zijn mountainbike geconfisqueerd. Hier kan de fietskar achter zonder dat ie eraf kukelt bij een paar hobbels, en ik voel me er veel veiliger mee, meer grip op de weg waar nogal eens oneffenheden in zitten.




Zondagmiddag zijn we naar Gloføykje geweest, een kleine baai, half uurtje rijden hier vandaag. Enorm veel schelpen, visjes en krabben. Lekker afkoelen in zout zeewater!



Woensdag zouden we eindelijk naar Florø gaan voor de wekelijkse boodschappen. Normaal doen we dit op zaterdag, maar omdat Lex 's middags naar het rockfestival Malakoff zou gaan, besloten we dit maandag te doen. Tot onze grote (heerlijke) verassing sliepen de kids tot half 9! Geen zin om haast te maken, morgen weer een dag, en ja hoor de kids sliepen weer heerlijk lang. Woensdag de wekker gezet, en op tijd in de auto (Lex moest om 14:00 beginnen). Niks aan de hand totdat de auto na zo'n 20 km ineens raar geluid begon te maken, ratelen/tikken in de motor. Auto aan de hand, even kijken, niks te zien. Toch maar terug gereden want we vertrouwden het niet. Op de terug weg gespannen luisteren, en even voor Svelgen werd het geratel onregelmatig, brrr eng gedoe, toen begon Noëlle ook nog te spugen, en een kilometer voor ons huis stopte de auto er helemaal mee. Het enige wat het nog deed was de centrale deurvergrendeling. Spullen gepakt en balend naar huis gelopen. Lex is naar de werkplaats gelopen en met 1 van de monteurs naar de auto gereden. Booster erbij om er wat leven in te krijgen, maar het mocht niet baten. Het enige wat zou helpen is er een nieuwe moter in te zetten, maar dat raadde de monteur zelfs af, dat is de auto niet meer waard. Flink balen, we hebben er een aardig kapitaal ingestopt het afgelopen jaar, nieuwe onderdelen etc en dan is het nu gewoon einde oefening.

Nu zijn we dus op zoek naar een nieuwe auto, simpel zeker en niet te duur. We hebben er 1 op het oog en gaan er van t weekend of volgende week naar kijken.

1 ding zei ik meteen, want ben ik blij dat dit niet gebeurde onderweg naar Nederland terwijl we de boot moesten halen, pffft dat zou helemaal ellendig zijn geweest.

Paar uur later kreeg ik een smsje van een vriendin of we zin hadden om met de boot naar Grotlesanden te gaan, HET witte zandstrand van de gemeente hier. Via de weg is het een uur rijden, met de boot ruim een half uur. Nou daar hoefte ik nog geen 2 tellen over na te denken. Gauw spullen bij elkaar gepakt en met de kids naar de steiger beneden gelopen. Uurtje later kwamen we aan in het tropische Grotlesanden. Wat een paradijs!





Uren later hebben we de spullen weer bij elkaar geraapt en gingen we terug naar Svelgen. Binnen no time lagen er 3 kids helemaal nokkie te slapen in de boot, ondanks het kabaal van de motor. Bij de steiger wakker geschud en terug naar huis gelopen. Even wat eten, douchen want we zaten alle drie onder het zout en zand en daarna lekker naar bed. Ik was flink verbrand, Liam ietwat rozig maar Noëlle word alleen maar bruin, die heeft de genen van dr papa, dat is duidelijk.

Dan zie je 2 van die heerlijke bruine kids met gebleekt haar door de zon op de bank zitten na zo'n heerlijke dag en prijs is mijzelf ontzettend gelukkig. Wat een rijkdom!

2 augustus is mijn vakantie voorbij, dan ga ik een maand buffelen bij mijn vorige werkplek, Lasse's Kro. Maandag werd ik al gebeld door de eigenaar van het hotell (daar werkte ik van 2009 tot 2011) Hij heeft een crisis begin augustus, dus of ik asjeblieft kon komen werken, haha moest wel lachen hoor, wie het eerst komt wie het eerst maalt zei ik ook tegen hem. Maar heb gezegd dat ik vanaf september weer beschikbaar ben. Ik heb ook gesolliciteerd bij Elkem, de grote fabriek hier in het dorp, maar daar heb ik niks van gehoord. We zullen zien wat de komende maanden gaat brengen.

Nu eerst nog genieten van een weekje vakantie, en Lex heeft ook eindelijk vrij :)

Reacties

Populaire posts van deze blog

365 dagen

Weeëg en onwel

27 maart 2015